To support business operations in Singapore and the Asia-Pacific region, a shared service … For 5G to be truly revolutionary, technology must enable intelligent computing in network edge devices, according to a panel of four mobile industry experts. Micron’s presence in Singapore also includes a technology centre supporting innovation across the company. Micron Technology is a global leader in the semiconductor industry. Because that's where the best ideas and breakthroughs are born. Creating new relationships and collaborating with partners and key enablers is at the heart of Micron innovation. Our commitment to team members is reflected in our core value People, and illustrated by our relentless drive to provide an engaging work environment that is ethical, diverse and inclusive. We've built our technological expertise for over 40 years and now we are sharing that expertise with you. Creating new relationships and collaborating with partners and key enablers is at the heart of Micron innovation. Baxter succeeds Jeff Bader, who is departing Micron to pursue, BOISE, Idaho, Aug. 04, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Micron Technology, Inc. (Nasdaq: MU), an industry leader in innovative memory and storage solutions, today announced the appointment of Lynn Dugle to its board of directors. Accelerate your Intelligence at Micron Insight. BOISE, Idaho, Aug. 04, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Micron Technology, Inc. (Nasdaq: MU), today announced its involvement in the following investor events: Chief Financial Officer David Zinsner will participate in a fireside chat at the Keybanc Virtual Future of Technology Series Conference. Learn how we're building ecosystems that lead to better solutions for our customers. View more on Money to Congress. Micron Technology, Inc. 8000 S. Federal Way PO Box 6 Boise, ID United States B05A eMCP3 and eMCP4 are End of Life PCN: 32839 Published: 2018-07-09 Type: End of Life Description: The following B05A eMCP3 and eMCP4 parts are going End of Life: Micron's J9G8 64GB (B05A) + 48Gb … See the full list at Craft. The company's filing status is listed as Active-Good Standing and its File Number is 384255. We are building and maintaining sustainable operations, products, and communities while focusing on opportunities and risks that are most important to our business success and stakeholders. Our rigorous sourcing standards maintain the sustainability of our operations while improving social and environmental conditions through our industry's supply chain. Through a blend of corporate global strategy and local adaptation to the unique challenges and opportunities that each of our facilities and operating locations present, we're always working toward making our operations more sustainable. These charts include contributions to members' presidential committees. Micron Technology is headquartered in Boise, ID and has 43 office locations across 13 countries. マイクロンのメモリソリューションは、コンピューティング、ネットワーキング、サーバ、データセンターから、モバイル機器、組み込み製品、コンシューマ、自動車および産業向けなど多岐にわたり、世界の人々の豊かな暮らしの実現と社会の発展に貢献しています。, マイクロンは社員4名の半導体製品の設計会社として、アイダホ州ボイシの歯科医院の地下室で創業しました。最初の契約は、Mostek社の64Kメモリチップの設計でした。, 世界最小の64K DRAM設計と賞賛されたその革新的なデザインは、1981年に初の64K製品を量産に導きました。, 64K DRAMはアイダホ州ボイシの工場で最初に製造された製品で、Commodore 64ホームコンピュータを含む、初期に大量生産された多くのパーソナルコンピュータに搭載されました。, このチップは世界最小の256K DRAMダイとして発売されただけでなく、DRAM容量における業界のマイルストーンとなりました。256K DRAMは、より大きく読みやすいメモリセルを使うことで、創業まもないメモリのスタートアップ企業を大きく成長させるきっかけとなりました。, 容量におけるマイルストーンとなった1Mb DRAMは、1980年代後半から1990年代におけるPCやグラフィックスカード用メインメモリの定番となりました。また、マイクロソフトのWindows OSを備えたPCに対応する、高容量SIMMモジュールを可能にしました。, 256KビデオRAMおよび高速スタティックRAMの発売は、マイクロンの製品ポートフォリオを拡充、多様なメモリを提供するメモリメーカーとなりました。, 容量におけるマイルストーンとなった16Mb DRAM は、4MbのDRAMラインナップに代わる主力となり、マイクロソフトのWindows 3.1の発売と同時に、PCのRAM要件が1Mbに変わるきっかけを作りました。, サムライダブルデータレート(DDR)チップセットのデモンストレーションは、DDRメモリより低いコストで、競合するダイレクトRDRAMソリューションに相当する性能を提供できることを証明しました。最終的にこのDDRは、高性能DRAMのための業界標準のインターフェイスとしての地位を確立することになります。, マイクロンの革新的なクアッドデータレート (QDR) アーキテクチャは、スイッチやルーターなどの通信用途のSRAM帯域幅を効率的に2倍にしました。この独特なデザインは2つのポートを使用し、ダブルデータレートで独立して実行され、クロックサイクルごとに4つのデータアイテムが生じます。, 最先端の生産技術で製造された1Gb DDR(110nm)は、半導体大手のインテルやAMDの130nmを追い越し、容量やインターフェイス性能におけるメモリ業界の先駆者としての地位を確立しました。, イメージセンサーへの参入は、電荷結合素子(CCD)センサーに匹敵する画質を持つCMOS技術を作ることができるイノベーターとしての地位を確立しました。今日、CMOSセンサーは、スマートフォンからハイエンドのプロフェッショナルギアまで、すべてのタイプのデジタルカメラにおけるスタンダードとなっています。, 擬似スタティックRAM(PSRAM)は、モバイル端末のSRAMに取って代わるために必要な高周波、高性能、低消費電力実現したものです。PSRAMにおけるマイクロンの主導的地位は、現在、モバイル端末で使用されている低電力DRAM製品への道を開くものとなりました。, 業界の8F2セル基準に取って代わる、全く新しい6F2セルアーキテクチャを開発しました。ウェハあたり約25%のビット増加を実現したこの大容量設計によって、最もコスト競争力の高いメモリメーカーとしての地位を取り戻すことができました。, 微小33mm2ダイの上に作られた16Mb DRAMは、小さいフットプリントにおけるさらなる高容量と低電力を実現しました。携帯電話のマルチメディア化にしたがい、LPDRAM要件は劇的に増加し続け、その傾向は今日のスマートフォンでも続いています。, DRAMテストスループットや正確性の向上を目的に、独自にテスターを開発しました。このテスターのプラットフォームを継続的に進化させ、新しい将来のメモリスタンダードに対応させています。, マイクロンの16Gb DDR2モジュールは、2000年代のサーバーメモリフットプリントの急激な成長を推進しました。この時代、仮想化技術により複数のアプリケーションがひとつのサーバー上に搭載されました。これらの高容量サーバーモジュールは、今日もトレンドとして続いています。, ダブルピッチはリソグラフィ変更なしにビット容量を増やすため、リソグラフィ技術として導入されました。この方法は、第1および第2の金属層へのビットラインの分離にかかわり、これにより既存の50nm技術の上で16Gb MLCデバイスを提供できるようになりました。, 従来ネットワーキングのために設計されたこの高性能 DRAMは、すぐに予想外のアプリケーション、DLPベースのTVおよびプロジェクターに選択されました。容量が増加する一方で、低レイテンシ DRAMは現在のネットワーキングアプリケーションにおいて必需品となっています。, このマルチレベルセル (MLC) NANDフラッシュデバイスは、デジタルカメラ、パーソナルミュージックプレイヤーおよびデジタルカムコーダーを含む非常に小さいファクタデバイスで高容量ソリッドステートストレージが使用できる、業界初のモノリシック32Gb NANDでした。, 立ち上げ時、C300はノートブックおよびデスクトップのための業界最速のSSDでした。SATA IIIインターフェースのおかげで、このSSDは6Gb/sの速度を可能にし、データ転送、アプリケーションロードおよびブート時間の処理速度を著しく向上させました。, この128Gb MLCメモリは、1Tbの データを、新しいストレージベンチマークを設定するたった8つのダイの単一で手軽なサイズのパッケージに保存することができます。さらに、初めてスタンダードフローティング・ゲート NANDのスケーリング制約を乗り越えた、革新的なプラーナセル構造を使用したものでした。, ハイブリッドメモリキューブ (HMC) はシリコン貫通電極 (TSV)技術を使用し、メモリダイのスタックと高速ロジックを結びつける画期的なDRAM アーキテクチャです。HMCから得た知識は将来の新世代のメモリ技術へ応用されます。, このソリューションは、ホットスワイプ 2.5-インチ フォームファクタおよびカスタムマイクロンコントローラと高性能 PCI Eエクスプレスインターフェースを一つにし、企業パフォーマンスのスケーラビリティおよび有用性に新しい選択肢を提供しました。, DDR3L-RS メモリは「低消費電力」DRAMソリューションの新しいカテゴリを生み出し、ラップトップ、タブレットおよびUltrabookシステムなどの新世代の高性能、超薄型デバイスに対応した、より長いバッテリ寿命を可能にしました。